Pages

Sunday 29 May 2011

اعلام حمایت جمعی از نمایندگان مجلس استرالیا از اشرف به گزارش سیدنی مورنینگ

پنج شنبه 26 می 2011

هزاران شهروند ایرانی در یک کمپ پناهندگی در عراق زندگی می کنند و بیم آن دارند هر روزی که میگذرد، آخرین روز زندگی آنها باشد.

از اینرو، گروهی از سیاستمداران استرالیایی با کنار گذاشتن اختلافاتشان به رایزنی برای حفاظت این افراد پرداخته اند.

اعضای پارلمان از حزب کارگر, کلوین تامسون، لوری فرگوسن و سناتور کلر مور، اسکات لودلام از حزب سبزها و سناتور از حزب ملی جان ویلیامز طی نشستی در روز پنج شنبه در کانبرا در مورد گرفتاریهای ساکنین کمپ اشرف واقع در شمال عراق با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بسیاری از 3400 تبعیدی و پناهنده ساکن در اشرف از اعضا و حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران هستند. سازمانی که فعالیت آنان درکشورشان ممنوع است.

سازمان عفو بین الملل می گوید که اینان با تحویل سلاحهای خود در سال 2003 به نیروهای آمریکایی مطابق با کنوانسیون چهارم ژنو تحت حفاظت قرارگرفتند.

کنترل کمپ شش سال بعد توسط آمریکائیها به عراق واگذار و به ساکنین وعده داده شد که مطابق با قانون با ایشان رفتار خواهد شد.

اما محمد صادقپور، نماینده آنها در سیدنی می گوید که اینان توسط نیروهای عراقی و ایرانی مورد حمله قرار گرفته اند.

عفو بین الملل نیز اعلام کرده بعد از آنکه در ماه گذشته نیروهای امنیتی عراق قصد داشتند کنترل مساحت بیشتری از منطقه را در دست بگیرند، 35 تن از ساکنین کمپ بر اثر شلیک گلوله یا زیرگرفته شدن توسط خودروهای نظامی جان خود را ازدست داده اند.

آقای صادقپور میگوید جنازه کشته شدگان هنوز دفن نشده است.

ایشان اضافه می کند که «مجروحین که حدود 350 تن هستند از دسترسی به مراقبتهای پزشکی محروم اند و تاکنون محدودیتهای فراوانی درباره غذا، دارو، آب و استفاده از برق وجود دارد. سایر افراد گروه نیز تحت شکنجه های روحی هستند.»

آقای تامسون که درباره این موضوع از خانم هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا درخواست مساعدت نموده است. ایشان معتقد است که اینک زمان آن فرا رسیده تا آمریکا سازمان مجاهدین خلق را از لیست تروریستی خارج نماید.

او می گوید: « تحقیقات جامعی که درسالهای 2003 و 2004 درباره تمام ساکنان کمپ به عمل آمد نشان داد که هیچ یک از آنها را نمی توان به هیچ جرمی متهم نمود، اقدامات تروریستی که جای خود دارد.»

آقای تامسون از سازمان ملل خواست که امنیت اشرف را به طور کامل تامین نماید و مطمئن شود که ناظرین و محافظین صلح در آنجا حضور داشته باشند.

سخنگوی سازمان عفو بین الملل، استفان پیت واکر می گوید مجموعه اشرف نمادی از حرکت دموکراسی خواهان و افراد فرهیخته است و به همین دلیل حکومت ایران از آنان شدیدا وحشت دارد.

سناتور ویلیامز اعضای پارلمان را ترغیب کرد تا دادخواستی را به منظور حمایت از اشرف به تصویب برسانند.

0 comments:

Post a Comment