Pages

Friday 27 May 2011

فراخوان اروپايي آمريكايي براي حفاظت از اشرف ، ريس جمهور منتخب شوراي ملي مقاومت مريم رجوي



قسمتهايي ازسخنراني خانم رجوي :
ما از طرح ارائه شده از سوي هيأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا استقبال مي كنيم.
ابتكار پارلمان اروپا همچنين بر امنيت فوري ساكنان كه يك راه حل پايدار و صلح آميز مي باشد، تأكيد دارد. به منظور جلوگيري از يك تراژدي ديگر اتحاديه اروپا بايد در همكاري با آمريكا و سازمان ملل اقدامات فوري براي حفاظت از ساكنان اشرف را به عمل بياورد.
در چنين شرايطي من هشدار ميدهم هر گونه جابجايي اجباري مقدمه كشتار ساكنان اشرف است. و پيشاپيش اعلام ميكنم جامعه بين المللي و به ويژه آمريكا در قبال چنين مسأله يي مسئول خواهد بود.
با توجه به تصميم شوراي وزيران اتحاديه اروپا در روز دوشنبه، من از بارونس اشتون ميخواهم كه اقدامات لازم را براي به اجرا در آوردن طرح ارائه شده توسط پارلمان اروپا انجام دهند.
من همچنين از خانم اشتون ميخواهم از سازمان ملل متحد بخواهد كه با استقرار يك تيم نظارت و فراهم آوردن الزامات آن از تكرار يك كشتار ديگر در اشرف ممانعت نمايند.
اتحاديه اروپا و خانم اشتون قدرت و الزامات حل اين مسأله را دارند.
به خصوص بر اساس اصل مسئوليت حفاظت بين المللي (آرتوپي) كه در حال حاضر در ليبي و ساحل عاج براي حفاظت از غيرنظاميان به كار ميرود.
من از آمريكا كه با يكايك ساكنان اشرف براي حفاظت از آنها توافقنامه امضا كرده است، ميخواهم كه پاسخگوي تعهدات خود باشد و اقدامات ضروري را براي تضمين حفاظت ساكنان اشرف، به عمل بياورد.
من براي موفقيت طرح اعلام شده پارلمان اروپا، آمريكا، خانم اشتون، اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد را به اقدامات عاجل زير فرا ميخوانم:
1. تضمين حفاظت ساكنان اشرف تا رسيدن به يك راه حل نهايي
2. اتخاذ اقدامات لازم براي خاتمه دادن به سركوب ساكنان اشرف از جمله خروج نيروهاي نظامي از اشرف، برچيدن بلندگوها و قطع تهديد به مرگ
3. تضمين پرهيز از هرگونه جابجا يي اجباري ساكنان اشرف
4. به رسميت شناختن استاتوي قانوني ساكنان اشرف منطبق با قانون انساندوستانه بين المللي، قوانين حقوق بشر و به خصوص كنوانسيون چهارم ژنو

0 comments:

Post a Comment