Pages

Friday 27 May 2011

فراخوان اروپايي آمريكايي در حمايت از راه حل اروپا براي اشرف، اندرو كارد



اندرو كارد، رئيس دفتر رئيس جمهور آمريكا 2001 ـ 2006

صحنه ها و شواهدي كه در حمله هشتم آوريل ديديم، باور نكردني است. مدارك رد كردني نيست و بسيار شرم آور است، نشستن در اينجا و تكرار اينكه اين حوادث بعد از همه تعهدات داده شده، رخ داده است. من بسيار شرمنده ام. زيرا اين انسانهاي خوب و افراد قوي هرگز در خواست كمكي جز محافظت نكرده اند.... و در زماني كه بيش از هر وقت ديگر احتياج به اين محافظت داشتند هرگز آن را دريافت نكردند.



مجاهدين مردم خارقالعادهيي هستند، آنها نه يك كمپ پناهندگي بلكه شهر آرزوها را بنا
كردند. اين واقع قابل تحسين است. وقتي ميگويند كمپ اشرف بيشتر مردم، چادر و فقر و
دست و پنجه نرم كردن با مشكلات، را در ذهن مجسم مي كنند، اما كمپ اشرف يك شهر است
با مدارس و بيمارستان و مردم تحصيل كرده، 3400 تن سازنده و ياري رسان، كمك به مردم
داخل اشرف و ياري به مردم بيرون اشرف.آنها در شرايطي كه نگاه داشته شده اند كه
نميتوانند قسمتي از جهان باشند.

ما يك مسئوليت عمده داريم، من معتقدم هر فردي مسئول است كه به هتك حرمتي كه در هشتم آوريل اتفاق افتاده توجه كند، من معتقدم ايالات متحده آمريكا مسئول است كه احساس گناه كند چون قول و قرارهايش در مورد محافظت مجاهدين حتي وقتي كه اين مسئوليت قانوناً به دولت عراق واگذار شد، نيز نقض گرديد، اما دولت عراق هيچيك از قولهايش را محترم نشمارد. بنابراين ما درخواست توجه به اين قانون شكني را داريم.
ما به عنوان انسان يك تعهد اخلاقي داريم. من فكر مي كنم به عنوان يك آمريكايي يك تعهد اخلاقي دارم كه براي توجه به اين مسأله و كمك به درك بهتر راه حل، فراخوان داده و مجددًا بگويم كه راه حل ساده نيست و من راه حل پيشنهادي آقاي استيونسون، كه توجه پارلمان اروپا را بر انگيخت. تحسين مي كنم = راه حل مهمي است كه بهتر است مورد توجه قرار بگيرد.
لذا من از اينكه در اينجا هستم مفتخرم. اين گردهمآيي بسيار جالبي است: انسانهايي با مشاغل مهم، ما پرزيدنت و لرد و ژنرالهاي ارتش و نمايندگان، دولتمردان و سفرا و استاداني را در كنار خود داريم. اما حقيقت اين است كه 3400 نفر انسان والا كه بخشي از اين راه حل هستند، از امتياز بودن بخشي بزرگتر از راه حلي كه جهان محتاج آن است محروم شده اند، لذا من خواهان توجه به اين مشكل هستم. راديو، تلويزيون، روزنامه ها كجاييد؟؟ قانونگذاران كجاييد؟ سازمان مجاهدين يك سازمان تروريستي نيست و هرگز هم نبوده.

0 comments:

Post a Comment